zaterdag 8 oktober 2011

WIE ben ik nou echt....

Met een nickname als 'Ik Ben Het Echt' vragen mensen al snel 'Maar WIE ben je dan echt?'. Tja, voor zover dat boeiend is om te weten wil ik dat best vertellen. Laat ik het middels een vragenlijstje maar eens proberen maar wees gewaarschuwd, de kans bestaat dat je tijdens het lezen zeker 4x in slaap zult vallen, je eetlust verliest en minstens 6x bij jezelf denkt waarom je hier aan bent begonnen...

1. Naam?

Johan Wiersma maar indien noodzakelijk reageer ik tegen vergoeding ook op ‘Hey’ en bij de juiste personen reageer ik eigenlijk wel op alles wat naar mij geroepen wordt.
Ik kan ontzéttend vergevingsgezind zijn tegen sommige mensen terwijl er ook mensen nadien spoorloos zijn verdwenen, er is dus wel enig risico aan verbonden, maar da's logisch, toch?

2. Geboortedatum?

Op 24 maart 1966 ben ik zo ongeveer voor het eerst levend aangetroffen, een moment dat nog steeds jaarlijks wordt herdacht.

Paul Anka (1966)

3. Lengte?

Waarvan precies?

4. Kleur ogen?

Grijs/Groen. Of Groen/Grijs, dat ligt er net even aan van welke kant je komt aanlopen.

5. Schoenmaat?

Wat een merkwaardige vragen zijn dit…

6. Rook je?

Niet dat ik weet. Maar wie mij rokend tegenkomt wordt verzocht éven een emmertje water te halen want waarschijnlijk staat er iets in de fik wat niet helemaal de bedoeling was.

7. Hobby's?

Ja hoor, dank u wel.

8. Broers/zussen?

Van beide 1, hoezo, wou je ze kopen?

9. Heb je verkering/een relatie?

Ze zegt van niet.

10. Tattoo?

Was dat niet dat kleine kereltje van Fantasy Island? ‘The Plane! The Plane!’


11. Vakantieland?
Australie, al is dat al weer een poosje geleden.

12. Is er iemand die je niet zal terugschrijven?

De ‘Inspecteur Der Directe Belastingen’. Hij BLIJFT maar brieven sturen en niemand die erop zit te wachten. Laatst kwam er een brief met ‘Laatste Waarschuwing’ dus EVEN denk je er eindelijk van af te zijn maar nee hoor…

13. Leukste persoon die je dit jaar hebt leren kennen?

Dat weet diegene ongetwijfeld.

14. Persoon die je dit jaar liever niet had leren kennen?

Die opdringerige verkopers in de binnenstad. Loop je rustig door een winkelstraat staan er weer van die figuren die je proberen een krant te verkopen, electriciteit, zinloze petjes of met van die enquêtes of goede doelen. En dan niet 1x, nee ze staan op 3 punten in zo’n straat en vallen je dus 3x lastig. Als ik een krant wil of wat dan ook weet ik hen heus wel te vinden maar als ik in de binnenstad loop ben ik daar met een reden en heb vaak weinig tijd dan zit ik daar dus niet op te wachten. Kijken ze je nog chagrijnig aan ook als je zegt dat je geen interesse hebt, IK heb hen toch niet gevraagd daar te gaan staan? Die keuze maken ze zelf, ze hadden ook iets nuttigs kunnen gaan doen, toch?

15. Wie zou je graag ontmoeten?

Iemand met een grote zak geld waar ie op uitgekeken is.

16. Wie bewonder je enorm?

Toch eigenlijk wel mezelf want van alle mensen op de wereld ben ik toch wel de enige die het al zo lang met mezelf uithoudt en dat is best bijzonder, toch? Het is immers verder nog niemand gelukt.

17. Meest sexy personen?

Teveel om op te noemen en 99,99% kans dat het niet wederzijds is dus is het sowieso verspilde moeite al wil ik wel graag Patty Brard hoe dan ook uitsluiten van deelname al was het maar om niet gillend wakker te worden.

18. Favoriete slaapkledij?

Tja, geselecteerd publiek mag wel een keer komen kijken.

19. Favoriete auto?

Een gratis auto rijdend op water die het altijd doet zonder onderhoud lijkt me perfect en natuurlijk wil ik best een mooie dure snelle auto maar eentje die me gewoon zonder al te veel problemen van A naar B brengt kan ook prettig zijn.

20. Favoriete film?

'Way Out West’ van Laurel & Hardy. Ruim 70 jaar oud en de humor is nog steeds perfect. Voor wie de film kent, het dansje dat zij maken vóór de saloon is een echte classic net als het zingen aan de bar en de kietelscene is hilarisch. In de juiste stemming lach je vanzelf mee.
En van de wat serieuzere films zou ik zeggen Of Mice & Men, The Green Mile, Shawshank Redemption, Rear Window, The Elephant Man.


21. Favoriete acteur?
Stan Laurel & Oliver Hardy, Abott & Costello, Jerry Lewis & Dean Martin, Adam Sandler, Rob Schneider, Will Farrel, Chris Rock, Kevin James, Ray Romano, Ben Stiller, Jacky Chan.


22. Favoriete komiek/cabaretier?
André van Duin, Paul de Leeuw, Bert Visscher, Guido Wijers, Jochem Myjer, Tommy Cooper, Herman Finkers, Ernesto & Marcellino, Hans Teeuwen, Koot & Bie, Arie & Sylvester, Snip & Snap, Mounties, Gaston & Leo, Toon Hermans.


23. Favoriete muziek?
OMD, Paul de Leeuw, Clouseau, Percy Sledge, Fats Domino, Freddy Fender, UB40,
Geen idee eigenlijk, het hangt van mijn stemming af en van veel artiesten kan ik 1 nummer geweldig vinden en het volgende bagger...

24. Favoriete knuffel?

Uhm, hoe heet ze ook al weer?

25. Favoriete geurtje?

Het okselzweet van een tam boskonijn in paringstijd in het Zuid-Oosten van Swahilië.

26. Favoriete geluid?

Iemand die zegt dat ze van je houd maar ja, waar vind je die hè?

27. Favoriete TV-series?

That 70’s Show, Arrested Development, Home Improvement, 3rd Rock From the Sun, In de Vlaamse Pot, Seinfeld, ’t Schaep, Monty Python’s Flying Circus, Fawlty Towers, Full House, Happy Days, Mork & Mindy, It Aint Half Hot Mum, ‘Allo Állo, You Rang M’lord?, Flodder, F.C. De Kampioenen, Bottom, The Young Ones, Friends, Will & Grace, Married With Children, Sam Sam, Are You Being Served, Some Mothers Do ‘Ave eM, Vrienden Voor Het Leven, Kinderen Geen Bezwaar, Full House, Growing Pains, Family Ties, In Voor- en Tegenspoed, Man About The House, George & Mildred...



Maar ook De Brekers, Roseanne, Zonnetje in Huis, Men Behaving Badly, Two and a Half Men, Little Brittain, Coupling, Dad’s Army, Only Fools & Horses, Everybody Loves Raymond, King Of Queens, Till Death, It's A Man's World, Toen Was Geluk Heel Gewoon, Seth & Fiona, De Lachende Scheerkwast, Op Zoek Naar Yolanda, We Zijn Weer Thuis, The Big Bang Theory etc etc, had ik al gezegd dat ik wel eens comedies kijk?

28. Favoriete regisseur?

Alfred Hitchcock.


29. Favoriete troetelnaam?
Eigenlijk heb ik geen voorkeur, misschien komt het nog ;)

30. Wat staat er op je mousepad?

Eigenlijk klinkt dat best wel luguber, een ‘mouse pad’, ik bedoel, als je bedenkt wat je met een coffee pad kunt doen…

31. Wat ligt er onder je bed?

Ik durf eigenlijk niet te kijken.

 32. Lievelingskleur?

Blauw, of rood of eh groen of eh toch maar blauw of eh…

33. Lievelingslied allertijden?

Flink Zijn - Paul de Leeuw.

34. Lievelingslied op dit moment?

Forever Live and Die, OMD.


35. Lievelingseten?
Bami Goreng is redelijk binnen te houden maar ook een gewone stampot boerenkool kan best aangenaam zijn.

36. Lievelingsvak op school?

Hoe verward kun je zijn om op school een lievelingsvak te hebben?

37. Lievelingsdrank?

Ik hou het toch maar bij m’n colaatje.

38. Lievelingscijfer?

Twee, ik herhaal: Twee.

39. Wat vind je het mooist aan jezelf?

Dat kan ik toch niet zeggen in het openbaar joh...

40. Welke deodorant gebruik je?

Amando.

41. Welke schoenen draag je het liefst?

Over het algemeen heb ik toch wel een voorkeur voor m’n eigen schoenen.

42. Wanneer ga je slapen?

Meestal is dat toch wel zo'n beetje vlak nadat ik mijn ogen sluit en ergens voor ik ze weer open maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.

43. Welk woord of welke zin gebruik je vaak?

Nou ja zeg…

44. Het meest romantische wat je ooit is overkomen?

De nummer 1 kan ik niet zeggen in het openbaar maar nummer 2 was toch wel in Australië.
Wie de berg ‘Arthur’s Seat’ kent in Victoria State Park (Australië) weet misschien wat ik bedoel, als je boven van die berg met een kabelbaan omlaag gaat met om je heen de beelden en het geluid van de Australische bush bush en voor je vrij uitzicht over de oceaan is toch wel een heel bijzonder moment om mee te maken.
Niet al te lang nadat ik weer thuis was begaf éen van de pilaren van die kabelbaan het waardoor een deel instortte met 18 gewonden tot gevolg en 65 mensen die urenlang hebben vastgezeten maar het zou me er niet van weerhouden om in de nu opnieuw gebouwde kabelbaan weer van de berg Arthur’s Seat omlaag te gaan, heb alleen wel iemand nodig naast me om de stoeltjes in evenwicht te houden ;)


45. Het meest beschamende moment van je leven?

En dat ga ik hier dan zeker vertellen?

46. Ben je een buiten persoon of binnen persoon?

Beide kan bijzonder aangenaam zijn dus geen voorkeur.

47. Wat doe je in het weekend?

Hoezo? Wou je langskomen?

48. Welk vak deed je niet graag op school?

Moet ik echt kiezen?

49. Je Ontbijt?

Ik en ontbijt zijn twee zaken die je beter gescheiden kunt houden.

50. Wat eet je absoluut niet graag?

Koeievlaaien, het klinkt als een traktatie maar het lijkt me helemaal niks.

51. Huisdieren?

Een paar miljard huismijten, enkele tientallen spinnen plus dat grommende ding onder het bed.

52. Lachen of dromen?

Lachen, zonder twijfel.

53. Serieus of grappig?

Over het algemeen heeft grappig de voorkeur en als het moet kan ik heel serieus zijn maar wees eerlijk, met het eerste heb je veel meer lol, toch?

54. Snel of traag?

Dat hangt eigenlijk helemaal van het moment af, soms heeft snel de voorkeur en soms is traag beter… toch?

55. Alleenstaand of relatie?

Ookal heeft de tweede de voorkeur, soms kom je als vanzelf in de eerste situatie terecht.

56. Simpel of ingewikkeld?

Het kan soms heel simpel zijn iets ingewikkelds te vertellen maar het kan ook heel ingewikkeld zijn iets simpels uit te leggen.

57. Cremeren of begraven?

Welke van de twee het ook wordt, kunnen we wel even wachten tot ik dood ben? Dat lijkt me wel zo prettig, ik heb het niet zo op kleine ruimtes.

58. Sex of alcohol?

Wat een DOMME vraag, ik drink toch niet?

59. Lang opblijven of vroeg naar bed?

Wie lang genoeg opblijft gaat uiteindelijk best wel vroeg naar bed.

60. Licht of donker?

Doe maar licht, ik heb het niet zo op donker. Ik zie graag waar ik mee bezig ben en met wie.

61. Spreken of zwijgen?

Daar zeg ik niks over, mij zal je niet horen, geen woord krijg je uit me, ik val helemaal stil want tja zeg nou zelf, hoe kan ik nu zeggen dat ik wil zwijgen of verzwijgen dat ik iets wil zeggen?

62. Grote of kleine vrouwen?

Hangt ervan af hoeveel honger ik heb, of zeg ik nu iets geks? Over het algemeen ben ik trouwens geen grote eter...

63. Knuffel of een kus?

Wil ik toch graag eerst even weten over wie we het hier hebben!

64. Gelukkig of triestig?

Ik ben gelukkig niet zo vaak triestig maar het is ook triest dat ik niet zo vaak gelukkig ben.

65. Leven of dood?

Zullen we eerst eens een poosje leven? Dood zijn kan altijd nog.

66. Fuif of discotheek?

Bestaat dat nog steeds?

67. Saus erop of ernaast?

Wat voor saus hebben we het hier precies over waar pleuren we dat op of naast?

68. Bruin of blond?

Geen voorkeur, beide kunnen héél mooi zijn OF héél eng.

69. Wat zou je vragen als je ‘God’ een vraag mocht stellen?

Als ‘Hij’ deze wereld heeft geschapen zou ik wel eens willen weten waarom er zoveel honger in de wereld is terwijl het geld dat anderen gebruiken om oorlogje te spelen voldoende is om alle honger op te lossen; Waarom mensen, meestal uit religieuze overwegingen, elkaar van alles aan willen doen; Waarom kleine foutjes in ‘Zijn’ ontwerp natuurrampen kunnen veroorzaken die regelmatig vele slachtoffers eisen; Oh wacht, 1 vraag??

70. Geloof je in reïncarnatie?

Tja, geen idee… vraag me dat in een volgend leven nog maar eens.

71. Bestaan buitenaardse wezens?

Ja natuurlijk, hoe wil je anders figuren als Geert Wilders, Gordon en Patty Brard verklaren?

72. Wat zullen je laatste woorden zijn voor je sterft?

Help, laat me d’r uit!!! Ik ben niet dood!!

73. Bestaat de ware?

Beslist, maar ze weet zich verdraaid goed voor mij te verstoppen.

74. Hoeveel kinderen wil je?

Hoezo? Heb je ze te koop?

75. Waar kan je niet tegen?

Tegen stomme onbenullige vragen.

76. Het beste gevoel ter wereld?

Als iemand je aankijkt en je zonder ook maar één woord te wisselen in die ogen ziet hoeveel diegene om je geeft.


77. Het slechtste gevoel ter wereld?
Als iemand je aankijkt en je zonder ook maar één woord te wisselen in die ogen ziet dat het vuur gedoofd is.

78. Waar ben je bang voor?

Patty Brard.




79. Word je soms emotioneel?
Ik ben voorzien van alle emoties dus pas maar op, het kan alle kanten op gaan.

80. Huil je tijdens films?

Sommige films zijn inderdaad om te janken maar aangezien ik toch vooral komedies kijk valt er over het algemeen weinig te huilen. Bij het kijken naar een film kan er echt van alles gebeuren.


81. Droombezigheid als je ouder bent?
Zullen we dat later even bekijken?

82. Wat was je eerste gedachte toen je vanmorgen opstond?

Volgende keer éérst opstaan, dán naar de WC.

83. Als welk dier zou je terug willen keren?

Als hond kan wel prettig zijn, die kunnen dingen waar een mens toch wel eens jaloers op kan zijn. 

84. Wat is het mooiste aan het lichaam van een vrouw?

Zonder twijfel de ogen. Hoe gek dat voor sommigen misschien ook klinkt, de ogen kunnen zeggen waar de mond soms wat moeite mee heeft.

85. Mis je een vraag?

Nou, ik ben wel benieuwd waar de resterende 15 vragen zijn gebleven, dus ja ik mis een vraag, 15 zelfs...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten